بپرید تا استخوان‌هایتان قوی شود

شما هم اگر اهل جنب‌وجوش و فعالیت در کودکی بوده باشید، باید طناب‌زدن یا پریدن روی زمین را به خاطر داشته باشید. آن روزها شاید فقط به چشم یک بازی و تفریح به آن نگاه می‌کردیم اما محققان معتقدند پریدن می‌تواند استخوان‌های بدن را قوی‌تر کند. آنها حتی به زنان سالمندی که در معرض پوکی استخوان هستند، توصیه می‌کنند که 6 دقیقه در هفته ورزش پرش انجام دهند تا خطر پوکی استخوان در آنها کاهش یابد. پریدن از روی سکو یا پله به روی زمین شاید در ظاهر کار خیلی پیچیده‌ای نباشد اما ورزشی محسوب می‌شود که با اعمال فشار کافی به ماهیچه‌های پا و مفصل ران می‌تواند از تحلیل استخوانی ناشی از بالا رفتن سن جلوگیری کند.

به گزارش دیلی‌میل، این حرکات ساده را به‌راحتی در خانه هم می‌توانید انجام دهید. تنها راه‌رفتن برای سلامت استخوان‌ها کافی نیست و پریدن به‌عنوان مکمل می‌تواند این هدف را تکمیل کند. بهترین روش پریدن این‌گونه است که هنگام پریدن روی انگشتان پا فرود بیایید تا از حداکثر ارتفاع پرش استفاده کرده باشید. محققان با الکترودهایی، فشار وارد بر ماهیچه‌های زنان را اندازه‌گیری کرده و دریافته‌اند که این فشار به اندازه‌ای است که می‌تواند باعث قوی‌تر شدن استخوان‌ها شود. این فعالیت بدنی به‌حدی است که سالیانه دو درصد تراکم موادمعدنی استخوانی را دربرمی‌گیرد که همین مقدار می‌تواند از بروز پوکی استخوان به‌ویژه در زنان جلوگیری کند.