printlogo


راهکار‌ی برای حل مشکلات گردشگران در سفر به ایران
کمپین «درددل»

ایران زمین| سال 2017 قرار است 300 راهنمای گردشگری به ایران سفر کنند تا از نزدیک با پتانسیل‌های کشورمان در حوزه گردشگری آشنا شوند و در بازگشت به کشورشان بتوانند تورهای زیادی را رهسپار ایران کنند. برگزاری کنوانسیون فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری در ایران اتفاقی بود که به همت کانون سراسری انجمن‌های صنفی راهنمایان سراسر کشور و جوانان بخش خصوصی شکل گرفت. حالا در آخرین گزارش‌ها، محسن حاجی‌سعید، نایب‌رئیس کانون راهنمایان گردشگری و دبیر کنوانسیون از هماهنگی مسئولان کمیته‌های کانون ازجمله کمیته‌های آموزش، ترجمه، پشتیبانی و گروه‌های شبکه‌های مجازی، مدیا و مستندنگاری و ورزشی برای برگزاری این رویداد خبر می‌دهد. به این ترتیب کمیته آموزش درصدد است به بهانه کنوانسیون زمینه بازآموزی و استانداردسازی آموزش راهنمایان گردشگری را با گروهی از استادان داخلی فراهم کند. علاوه‌بر این دوره‌هایی نیز با حضور استادان فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری برگزار خواهد شد.
اثرگذاری هفدهمین کنوانسیون راهنمایان گردشگری هنگامی نمود می‌یابد که راهنمایان گردشگری بسیاری از سراسر دنیا در آن شرکت کنند. از این‌رو گروه شبکه‌های مجازی با همکاری گروه مدیا و راهنمایان فعال نسبت به انتشار فیلم و عکس از توریست‌های خارجی در شبکه‌های اجتماعی اقدام می‌کند. به این ترتیب فضای امن کشور، جاذبه‌های گردشگری، میهمان‌نوازی مردم و هر آنچه در رسانه‌های خارجی انعکاس نمی‌یافت در این شبکه‌ها نشان داده شده و از گردشگران خارجی به‌ویژه تورلیدرها برای سفر به ایران دعوت می‌شود.
از سوی دیگر اجرای مناسب هفدهمین کنوانسیون مستلزم مشارکت بخش‌های مختلف در سراسر کشور است. در راستای معرفی این رویداد و سهم بسزایی که می‌تواند در صنعت گردشگری و ارزآوری کشور داشته باشد، کمیته پشتیبانی جلساتی با بخش‌های مختلف برگزار کرده و در نمایشگاه‌هایی حضور یافته‌ است. علاوه‌بر این کمیته ورزشی نیز فعالیت «دوچرخه‌سواری از نوشهر تا بوشهر» را تدارک دیده است. ماه جاری این رکاب‌زنی آغاز می‌شود و در آن برنامه‌های مختلفی مانند بازدید از جاذبه‌های گردشگری و دیدار با اقوام مختلف و رسم میهمان‌نوازی آنها در نظر گرفته شده است.
در کنار کنوانسیون دو کمپین مرتبط دیگر نیز طراحی شده است؛ «کمپین درد‌دل» که به مشکلات گردشگران می‌پردازد و زیرساخت‌های گردشگری را دربر می‌گیرد. این کمپین به‌عنوان نخستین موضوع مساله سرویس‌های بهداشتی عمومی را مدنظر قرار داده است. معضلی که گریبانگیر گردشگر ایرانی و غیرایرانی است و مستلزم توجه مسئولان و البته مردم است.
«یک میلیون چراغ‌سبز» دیگر کمپینی است که در راستای جوسازی بعضی رسانه‌های خارجی مبنی‌بر ایران‌هراسی به راه افتاده است. طی آن احساس و برداشت گردشگر خارجی هنگام خروج از ایران ثبت شده و با هر ضبط مثبت یک چراغ سبز روشن خواهد شد.
علاوه‌بر این تالیف دو کتاب نیز در نظر گرفته شده است. در کتاب‌های «رکوردهای گردشگری ایران» به آنچه ایران را متمایز می‌کند، پرداخته می‌شود. در «میهمان‌نوازی ایرانی» نیز آنچه ایرانیان بدان می‌نازند و مشهورند، گردآوری و مستند شده و از شکل شفاهی خارج می‌شود.


Page Generated in 0/0068 sec